ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + عکس

  • کد خبر: ۱۷۰۵۲۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
  • ۴
آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + عکس
زیردریایی گردشگری «تایتان» از شرکت OceanGate روز یکشنبه پنج نفر را در یک سفر تفریحی راهی بازدید از لاشه به‌جامانده از کشتی معروف تایتانیک کرد اما 1 ساعت و 45 دقیقه پس از آغاز سفر ناپدید شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صبح روز یکشنبه به وقت محلی، یک زیردریایی گردشگری از شرکت OceanGate پنج نفر را در یک سفر تفریحی راهی بازدید از لاشه به‌جامانده از کشتی معروف تایتانیک کرد. اما حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه بعد، این زیردریایی ناپدید شد. حالا در شرایطی که احتمالاً تنها حدود ۳۰ ساعت اکسیژن برای مسافران این سفر باقی مانده، جستجو‌ها همچنان بی‌نتیجه بوده است.

تایتانیک در کدام اقیانوس غرق شده است؟

آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + فیلم و عکس

غرق شدن کشتی آرام‌اس تایتانیک (انگلیسی: Sinking of the RMS Titanic) فاجعه‌ای است در ارتباط با کشتی آرام‌اس تایتانیک که در صبح ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ در اقیانوس اطلس شمالی و چهار روز پس از آغاز نخستین سفرش از بندر ساوت‌همپتون به مقصد نیویورک به دلیل برخورد با یک کوه یخ شناور به وقوع پیوست. تایتانیک عنوان‌دار بزرگ‌ترین خط حمل و نقل مسافرِ در حال خدمت بود. این کشتی در شب یکشنبه ساعت ۲:۳۵ دقیقه در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ غرق شد. 

آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + فیلم و عکس

مختصات محل غرق شدن کشتی تایتانیک و مفقود شدن زیر دریایی

هرکدام از این گردشگران روز یکشنبه برای این سفر ۸ روزه حدود ۲۵۰ هزار دلار هزینه پرداخت کرده‌اند. سوار یک زیردریایی ۶.۷ متری به نام «تایتان» شدند که ظاهراً به‌واسطه یک کنترلر گیمینگ از شرکت لاجیتک هدایت می‌شد. آن مسافران سفر به عمق حدود ۴۰۰۰ متری دریا را آغاز کردند تا از لاشه تایتانیک دیدن کنند.

بااین‌حال، به فاصله کوتاهی پس از آغاز این سفر، ارتباط با این زیردریایی قطع شد و OceanGate موقعیت مسافران را گم کرد. حالا تیم‌های نجات با تمام توان مشغول جستجو به‌دنبال این زیردریایی هستند؛ چون گفته شده که کل ظرفیت اکسیژن این کپسول ۹۶ ساعت بوده است.

کارشناسان می‌گویند سفر با زیردریایی تایتان از همان ابتدا کار خطرناکی بوده است؛ چرا که برخی تدابیر ایمنی در این زیردریایی رعایت نشده بود. البته ظاهراً خطرات سفر به اعماق اقیانوس به مسافران اعلام شده بود و حتی در برگه‌هایی که توسط آن‌ها امضا شده، سه‌بار به کلمه «مرگ» اشاره شده بود.

آخرین اخبار از عملیات جستجو برای یافتن زیر دریایی تایتان

آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + فیلم و عکس

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد: زیردریایی توریستی که قرار بود از لاشه کشتی تایتانیک در اعماق اقیانوس اطلس بازدید کند و اکنون در آب‌های این منطقه ناپدید شده، بنابر آخرین احتمالات تنها ۴۰ ساعت یا کمتر اکسیژن دارد.

زیردریایی گمشده از نوع تایتان، معمولا با ذخیره اکسیژن اضطراری کافی برای چهار روز زیر آب می‌رود. گارد ساحلی آمریکا می‌گوید که تماس با این زیردریایی حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه بعد از شروع سفرش در روز یکشنبه قطع شد.

این زیردریایی (زیردریاپیما) طی یک غوص عمیق به سمت لاشه کشتی تایتانیک که نزدیک به چهار کیلومتر در زیر آب‌های سطحی اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد، حرکت کرد.

گارد‌های ساحلی آمریکا و کانادا چندین کشتی و هواپیما در جستجوی گسترده و شبانه‌روزی برای نجات جان این افراد به محل اعزام کرده‌اند.

این جستجو که ابتدا محدود به سطح اقیانوس بود از روز سه شنبه در زیر آب گسترش یافت.

یک هواپیمای P-۳ از کانادا، شناور‌های سونار را در منطقه لاشه کشتی تایتانیک رها کرده تا بتوانند هر صدای احتمالی از زیردریایی کوچک را ردیابی کنند.

موسسه اقیانوس شناسی فرانسه نیز اعلام کرد که یک ربات زیردریایی برای جستجو در اعماق اقیانوس ارسال می‌کند.

این زیردریایی که از آن برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک استفاده می‌شود از روز یکشنبه با پنج سرنشین در اقیانوس اطلس ناپدید شده است.

شرکت توریستی «اوشِن‌گِیت اکسپدیشن» گفت که کلیه گزینه‌ها برای نجات سرنشینان زیردریایی را بررسی می‌کند.

زیردریایی‌های کوچک هر چند وقت یک بار گردشگردان و کارشناسان را برای دیدن بقایای کشتی تایتانیک به عمقی حدود ۳۸۰۰ متری زیر سطح اقیانوس می‌برند.

«اوشن‌گیت اکسپدیشن»، یک شرکت خصوصی که زیردریایی‌هایی کوچک برای اکتشافات در آب‌های عمیق را اجاره می‌دهد، گفته است که زیردریایی گم شده متعلق به این شرکت بوده است.

این شرکت از هر نفر برای دیدن بقایای کشتی تایتانیک در سفری هشت روزه ۲۵۰ هزار دلار می‌گیرد.

صدای کوبیدن هر ۳۰ دقیقه یکبار

آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + فیلم و عکس

فضای درونی زیر دریایی

هواپیمای کانادایی در جستجوی زیردریایی گمشده در نزدیکی تایتانیک، صدا‌هایی را از زیر آب شناسایی کرده است. گفته می‌شود این صدا، مانند صدای «کوبیدن» است که هر ۳۰ دقیقه یکبار شنیده می‌شود.

گارد ساحلی آمریکا می‌گوید یک هواپیمای کانادایی، صدا‌هایی را از زیر آب در حین جستجوی زیردریایی تایتان  شناسایی کرده است. 

به دنبال صدا‌های شناسایی شده توسط این هواپیمای کانادایی، تلاش‌ها برای جستجوی این زیردریایی به مکان دیگری منتقل شده است. البته همچنان چیزی پیدا نشده و جستجو ادامه دارد. 

علاوه بر مجموعه‌ای از کشتی‌ها و هواپیما‌های بین‌المللی که در جستجوی این زیردریایی بسیج شده‌اند، یک ربات زیرآبی هم جستجو را در نزدیکی کشتی تایتانیک آغاز کرده است.

سخنگوی فرماندهی تحرک هوایی ارتش آمریکا گفت که از سه هواپیمای ترابری سی-۱۷ ارتش این کشور برای انتقال تجهیزات زیردریایی تجاری و پشتیبانی برای کمک به این جستجو‌ها استفاده شده است. 

ارتش کانادا هم اعلام کرد که یک هواپیمای گشتی و دو کشتی که یکی از آن‌ها مجهز به «پزشکی زیرآبی» است برای این جستجو معرفی کرده است. 

هر چند در بیانیه گارد ساحلی ایالات متحده درباره این که صدای «کوبیدن» چه چیزی می‌تواند باشد توضیحی داده نشده، ولی با این حال نور امیدی ایجاد کرده است؛ چرا که طبق تخمین‌ها سرنشینان هنوز اندازه یک روز دیگر اکسیژن دارند. 

نشریه رولینگ استون با استناد به ایمیل‌های داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است که تیم‌ها «هر ۳۰ دقیقه صدای کوبیده شدن در منطقه می‌شوند». 

در حوادث زیر آب، خدمه‌ای که قادر به برقراری ارتباط با سطح نیستند، به بدنه زیردریایی ضربه می‌زند تا صدای آن‌ها توسط «سونار» شناسایی شود. با این حال، هیچ مقام رسمی به طور علنی این موضوع را مطرح نکرده و از طرفی هم صدا‌های زیر آب می‌توانند از منابع مختلفی باشند. 

امدادگران در حال مسابقه با زمان هستند، زیرا در بهترین حالت، مسافران این زیردریایی ممکن است از صبح پنجشنبه با مشکل کمبود اکسیژن مواجه شوند. 

از زیردریایی تایتان چه می‌دانیم؟

آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + فیلم و عکس

یکی از قطعات عجیب تایتان گیم‌کنترلر محصول شرکت لاجیتک به نام F۷۱۰ است که ظاهراً به‌خاطر طراحی غیراستاندارد، با پیش‌نیاز‌های قانونی مطابقت نداشته. برخی باور دارند که گم‌شدن تایتان می‌تواند از سمت همین کنترلر نشأت گرفته باشد؛ اما باید به این موضوع هم اشاره کرد که امروزه خیلی از وسایل نقلیه از کنترلر‌های گیمینگ استفاده می‌کنند. برای مثال، حتی ارتش آمریکا هم از کنترلر‌های ایکس‌باکس برای هدایت ربات‌های خنثی‌سازی بمب و همچنین در زیردریایی‌ها استفاده می‌کند.

ظاهراً حتی ناسا هم در ساخت زیردریایی تایتان همکاری داشته است. براساس این همکاری، تولید فیبر کربن و تیتانیوم این زیردریایی توسط ناسا انجام شده بود تا مهندسان این آژانس فضایی بتوانند عملکرد این مواد در محیط‌های پرفشار اقیانوس را آزمایش کنند. یکی از مسئولان این سازمان در سال ۲۰۲۰ گفته بود که آن‌ها مطابق قانون فضایی سال ۱۹۵۸، توانسته‌اند با OceanGate همکاری کنند تا بخشی از فناوری‌های فضایی را به زمین بیاورند.

گفتنی است که تایتان یا حداقل بخشی از سیستم‌های آن احتمالاً برای ارتباطات خود با استارلینک هم همکاری داشته. OceanGate هفته گذشته در توییتی به این مسئله اشاره کرده بود؛ اما دقیقاً مشخص نیست که چگونه از این شبکه ارتباطات ماهواره‌ای در این زیردریایی استفاده شده است.

دیوید پوگ، روزنامه‌نگار سی‌بی‌سی نیوز که سال گذشته با این تایتان از لاشه کشتی تایتانیک بازدید کرده گفت: «این زیردریایی از دو سیستم ارتباطی استفاده می‌کند. یکی پیام‌های متنی که به یک کشتی سطحی ارسال می‌شود و پینگ‌های ایمنی که هر ۱۵ دقیقه یکبار پخش می‌شوند که نشان می‌دهد این زیردریایی هنوز کار می‌کند.»

آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + فیلم و عکس

هر دوی این سیستم‌ها حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه پس از غرق شدن تایتان متوقف شده‌اند. به گفته پوگ، این وضعیت دو احتمال را مطرح می‌کند؛ یا برق زیردریایی قطع شده یا کشتی دچار شکستگی در بدنه و سپس منفجر شده است. 

این شناور هفت سیستم پشتیبان برای بازگشت به سطح دارد. از جمله کیسه‌های شن و لوله‌های سربی که رها می‌شوند. همچنین یک بالون قابل باد شدن هم در آن تعبیه شده است. این سیستم‌ها طوری طراحی شده که اگر همه سرنشینان هوشیار نباشند هم کار کند.

مسافران زیردریایی OceanGate چه کسانی هستند؟

آخرین خبرها از زیردریایی ناپدیدشده در نزدیکی محل غرق‌شدن کشتی تایتانیک + فیلم و عکس

پنج مسافر این سفر تفریحی «استاکتون راش»، مدیرعامل OceanGate و افسر سابق نیروی دریایی فرانسه، «پل-هنری نارژوله»، متخصص دریانوردی، «شاهزاده داوود»، تاجر پاکستانی-بریتانیایی به‌همراه پسرش و «هامیش هاردینگ» هستند که نفر آخر پیش‌تر با راکت بلو اوریجین به فضا هم رفته بود.

طبق جدیدترین گزارش‌ها، درحال‌حاضر ظاهراً حدود پنج وسیله نقلیه برای جستجو در محل لاشه تایتانیک حضور دارند و به کاوش ادامه می‌دهند. تجهیزات مختلفی نیز درون آب انداخته شده است تا به‌دنبال این زیردریایی یا سیگنال‌های آن بگردد. همچنین یک هواپیمای کانادایی می‌گوید هنگام گشت‌زنی در همان منطقه موفق به شناسایی نویز‌هایی از زیر دریا شده است. درنتیجه گارد ساحلی آمریکا بخشی از وسایل نقلیه خود را جابه‌جا کرده است تا به‌دنبال مرجع این سیگنال بگردند، اما جستجو‌ها هنوز بی‌حاصل بوده است.

منابع: دیجیاتو/زومیت/ایسنا/یورونیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
0
به خطرش نمی ارزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
0
حتی حاصر نیستم یک دقیقه تو همچین جایی بشینم چه برسه به اینکه ...حتی اگر محال ممکن زنده بمونند آسیب روحی و جسمی واردشده غیرقابل جبرانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
0
حتی حاصر نیستم یک دقیقه تو همچین جایی بشینم چه برسه به اینکه ...حتی اگر محال ممکن زنده بمونند آسیب روحی و جسمی واردشده غیرقابل جبرانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
0
بالاخره یک جا پول به درد نخورد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->